Thursday, March 06, 2008

Designer genes

In high school I interned at the Lawrence Berkeley National Labs on their Human Genome project. The project, along with others like it, aimed to sequence the human genome. It was estimated to take over ten years and it ended up taking about that long.

One project I worked on was: Adaptation of Commercial Robot for Genome Library Replication. What a cool job for a geeky teenager. I mean programming a robot to assist in one of the most important scientific initiatives of our time, how cool is that!?

Anyway, now that the human genome has been sequenced it is beginning to enable what some people are calling Personalized Medicine. Imagine if drugs were tailored to match your own genetic profile? That's what Personalized Medicine is all about and it wouldn't have been possible without the incredible work I did in my spare time as a high school student...just kidding.

Seriously though, I was thrilled the other day when I bought my first product based on the the human genome project. It's a gene analysis kit for detecting your genetic susceptibility to heart disease. You scrape the inside of your cheek 20 times with a swab and sent it away to the company for their analysis. Then they send you a report. I guess it seems cool and I'm thrilled to buy a product based on this emerging science but do I really want to know? Either it's going to tell me I'm susceptible and I'm going to feel even more obligated to live a healthy lifestyle. Or it's going to say I'm not susceptible and I'm going to slack off and end up getting sick from an unhealthy lifestyle.

Oh well, when it comes to innovative products I have a hard time saying no. So here goes...scrape, scrape, scrape, scrape...

2 Comments:

Blogger 梁爵 said...

2019.11.22台北知名酒店經紀公司數據統計22日最新資料,2019年酒店上班女性人數占比逾76%,八大行業提供全國逾7成8的酒店打工就業機會,大學生酒店兼差就業人數達865萬人,顯見八大行業酒店小姐產業環境快速變遷之上,目前上班族酒店兼職的酒店小姐對於台灣經濟依舊有著舉足輕重的地位,抱有渴望未來發展不忘白天的本職學能。八大行業龐大利益來源於制服店、便服店、禮服店、鋼琴酒吧、日式酒店、飯局、傳播等,財金專家指出每年獲利為在新台幣5億以上,其他行業則指前一年營業額1億元以下。

11/21/2019 11:20 AM  
Blogger 梁爵 said...

2020.06.25酒店小姐的基本介紹跟工作內容我在酒店上班的日子@【酒店小姐】【酒店公關】做酒店真人真事的故事
女孩們,妳清楚妳的目標嗎?
一位客人因為愛上酒店小姐,每次光臨酒店都只會指名要這位小姐坐臺,日子久了不敢來酒店上班-酒店打工的原因,這位客人決定大膽告白,但沒想到卻被酒店小姐嚴肅的打臉,並且給了讓他震驚的回答,以下酒店上班-酒店兼職-兼差如何達成人生的第一桶金是他們的經典對話:
客人:你以後不要再上班了,以你的條件完全可以過更好的生活,我可以照顧你的。
小姐:為什麼你照顧我?
客人:因為我喜歡你,不想你在這些地方上班這麼辛苦。
小姐:你喜歡我什麼?我的美貌?
客人:不管因為什麼也好,你在這理上班所得來的一切 ,我都可以給你。
但這個小姐拒絕了,並且給了讓他震驚的回答 。
她說酒店兼差不是一個複雜的工作環境?:我在這裡上班 ,每天上班可以拿到6000-8000元,並且只是幾個小時,我只需要坐在那裡唱唱歌 ,吃點心,我甚至可以不用喝酒,並且不用和客人發生關係,一天6000-8000元,一個月就是18萬-20萬元,扣休息,除了一切開支,我盡可能的可以存到最低10萬元,你能保證你半年甚至一年的時間,可以每月為我定期存入10萬元?並且不發生關係?
你想和我在一起,不單只是談談戀愛不發生關係這麼簡單的吧?
退一步來說,我上班如果必要和客人發生關係,一次是10000元,就以你一個月來我這10次,也就是10萬元,你能保證 ,你一個月會願意花在我身上20萬元?
並且會考慮我以後的生活?我之所以來這裡上班,可能在別人眼裡 ,我是貪暮虛榮,好吃懶做,想賺快錢,無法吃苦,但我不在乎別人怎麼看,我也是做了很大決定才來這裡上班,我希望以自己現有的資本在這裡上班2~3年,那麼我可以為家人買一間像樣的房子,會讓父母過上好一點的生活,身邊很多和我一樣的姐妹同事,覺得找一個大戶客人包起來,聰明的,二年也可能買得到房子,但是她們並不開心,而且並沒有表面看得那麼亮麗和容易,有些甚至是變得不如現在,我何必要委屈自己每天為別人而活?取悅別人?
我既然踏入這一行,就更應該想到我要在自己設想的時間內,讓自己脫身,並且真正去做自己想要做的事,當然,你的條件足以讓很多女人願意放棄自我來做你的地下情人,但我深知自己,不夠有智慧和姿色能長時間把你的心和人留在我的身邊,和已婚男人戀愛,我玩不起,我不如自己上一天班,賺一天的錢來得踏實,不是嗎?
職場須知 【酒店PT 】結論:職業不分貴賤,只要自己賺得心安理得,能明白自己人生的理想和目標,並且清楚知道自己的路該怎麼走,工作都是一樣辛苦的!
有些人做著高尚的職業,骨子裡卻比不上酒店小姐對自身的要求,甚至昧著良心做壞事賺黑心錢,有目標有理想才是最重要的!

6/24/2020 11:35 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home